Популярні в минулому юрисдикції втрачають привабливість, але це не означає, що часи активної міжнародної торгівлі лишились в минулому. Зовсім ні, просто для успішної роботи в сучасних умовах потрібно користуватися сучасними рішеннями, а ми в ICG завжди намагаємося знаходити їх для вас. Одне з них – Мадейра, архіпелаг між Європою та Африкою, що належить Португалії, але надає особливі умовами для ведення бізнесу.
Статус території
Мадейра – це автономний регіон Португалії, знаходиться він приблизно в 1000 кілометрів від берегів материковій частині країни. Мадейра входить в ЄС як особлива автономна територія і законодавство тут дещо відрізняється (правда, не так сильно, як, наприклад, гібралтарське від британського). Головна відмінність Мадейри від решти Португалії – власне корпоративне і податкове законодавство.
Особливий економічний регіон Мадейра
На Мадейрі з 1980 року діє Міжнародний бізнес центр Мадейри (Madeira international business center або MIBC), який дозволяє зареєстрованим тут міжнародним бізнес-компаніям (International Business Company) працювати за ставкою корпоративного податку всього в 5%!
Але! У 2015 році було прийняте рішення, що реєструвати міжнародні компанії в MIBC можна лише до 31 грудня 2020 року, а користуватися податковими пільгами такі компанії зможуть до 31 грудня 2027 року.
Вимоги для відкриття компанії на Мадейрі
Найпопулярніші форми компаній, що реєструють в цій юрисдикції, – відкриті акціонерні товариства (S.A.) і міжнародні бізнес компанії (IBC). Для реєстрації міжнародної бізнес-компанії у вільній економічній зоні, яка і дає право на податкові знижки, необхідно виконати кілька умов:
- У компанії має бути мінімум один акціонер. Акціонерами можуть бути юридичні та фізичні особи, як резиденти, так і нерезиденти Мадейри.
- У компанії має бути хоча б один директор (резидентство якого не має значення). Важливо: кожен директор компанії на Мадейрі зобов’язаний отримати податковий номер.
- Статутний капітал компанії – від 11750 євро. Мінімальний розмір сплаченого статутного капіталу – 5000 євро.
- Компанія обов`язково повинна мати рахунок в португальському банку.
- Необхідно отримати дозвіл на ведення комерційної діяльності, його видає Територіальна громада розвитку (MDC).
- Необхідно надати публічну інформацію до державного реєстру. Інформація про бенефіціарів повинна надаватися Реєстраційному агенту і аудитору.
Важливо: компанії Мадейри, засновані нерезидентами, не можуть надавати громадські послуги або брати участь в оборонному секторі португальської економіки.
Податки на Мадейрі
У цій юрисдикції при дотриманні певних вимог компанії отримують солідні податкові пільги. Головна перевага – зниження ставки податку на прибуток до 5%, замість стандартної в 21%, щоб отримати такий привілей, компанія повинна потрапляти під наступні ліміти:
Крім того, для отримання зниженої ставки корпоративного податку фірма має відповідати одній з таких вимог:
А) мати як мінімум одного працівника, резидента Португалії з заробітною платою;
або
Б) якщо в штаті компанії менше 6 працівників (або директорів) протягом перших двох років діяльності компанії, вона повинна інвестувати мінімум 75 тисяч євро (закон № 64/2015) для придбання матеріальних і нематеріальних активів.
Знижена ставка прибуткового податку – не єдина перевага Мадейри. Згідно із законодавством, дивіденди, отримані резидентною компанією від іншої резидентної компанії, звільняються від податків за умов:
- одержувач дивідендів протягом року до розподілу тримав безпосередньо мінімум 10% капіталу компанії – платника дивідендів;
- ставка податку для компанії, яка сплачує дивіденди, становить не менше 60% ставки податку на прибуток;
- компанія що сплачує дивіденди не є резидентом податкової гавані (країни, внесеної Португалією в “чорний список”).
Також компанії, зареєстровані в MIBC, звільняються від податку «у джерела» і від податку на приріст капіталу, отриманого від продажу частки участі в компанії. В останньому випадку, щоправда, є умова: основні активи такої юрособи не повинні включати нерухомість в Португалії, а її акціонерами не можуть бути резиденти країн – податкових гаваней. Приріст капіталу компаній Мадейри від продажу дочірніх і асоційованих компаній звільняється від податку відповідно до умов режиму «Звільнення участі»
Звітність на Мадейрі
Звітний період на Мадейрі складає один календарний рік (з 1 січня по 31 грудня), але в деяких випадках може бути скорочений. Податок на прибуток підприємств на Мадейрі сплачується протягом 5 місяців після закінчення податкового року.
Податкову звітність на Мадейрі необхідно подавати до 31 березня кожного року, компанія зобов’язана провести річні збори і надати бухгалтерську звітність за минулий рік, а також звіт від директора.
Декларації з ПДВ повинні складатися і здаватися або щомісяця (для фірм з оборотом понад 650 тисяч євро на місяць), або щоквартально (для всіх інших). Звітність з ПДВ повинні здавати навіть компанії без заявленої діяльності. Але хороша новина в тому, що компанії з реєстрацією на Мадейрі отримують ПДВ-номер (VAT-number) автоматично.
Кому підійде Мадейра?
Ця юрисдикція дуже популярна серед IT-компаній і представників сектору «електронної комерції». В сучасних умовах Мадейра дуже цікава: це не безподаткова юрисдикція, а значить вона не викликає підвищеної уваги з боку податкових органів різних країн. Мадейра – член Євросоюзу, тутешні резиденти користуються всіма перевагами відкритості найбільшого ринку в світі, а значить це також відмінний варіант для торгівлі.
У цій статті представлена лише загальна інформація про юрисдикцію, багато тонкощів і нюансів тут не описані, інакше матеріал вийшов би рази в два, а то і три рази довшим. Якщо ви хочете дізнатися більше про те, як зареєструвати бізнес на Мадейрі – приходьте до нас на консультацію.
Leave a Comment